reklama
Akita Yacht Únětický pivovar IFP Publishing EXPRES MENU Lodní noviny Yacht magazine
 

Historie

Ročník 2019



No a tady je důkaz...

ale jelikož nefouká...tak to zase balíme :)

img
17. 10. 2019, 21:42 | AKITA-YACHT
Posádka lodi 7

toho ještě nemá dost, když už nám prý fouká ten zaďák, tak si ještě vytáhneme genakr... no názory na toto rozhodnutí jsou různé, leč slovo kapitána je rozhodující! Jachtingu z(dar). Alespoň si už můžeme pustit lednici...

17. 10. 2019, 21:35 | AKITA-YACHT
Jak to bylo – druhá etapa

Start – klasika, než jsme vybalili genáč a srovnali se, tak byli skoro všichni pryč. To jsme vyřešili tím, že jsme se vydali na jižní křídlo, jak náš kapitán vyhrožoval už na poradě skipperů. Tam se to trochu rozjelo, pak halza a hurá nahoru směrem k Visu. Stále si ještě hrajeme s variantou „pod Visem“, ale spíš nás vítr sám žene nahoru. Tak jo, asi to dáme nad Visem jako všichni. Halza, mercedes, dvojtej, vymotat, sundat, zatÍm na genu, přeskládat, a zpět nahoru. Suma sumárum tak 40 minut. Mezitím Nemesis profrčel kolem. Ale nevadí, napravujeme, valíme do Vildovy akcelerační zóny u Visu, vidíme, jak ostatní vpravo víceméně stojí, prokličkujeme mezi Paklenama a Visem, i téměř v bezvětří jedeme tak 1,5 uzlu. A elhle – jsme první... No a pak už jen zvyšujeme náskok, všichni se střídají na palubě a trpělivě jedem ! Vrcholem navigačně meteorologické preciznosti posádky byl obrat asi 10 NM pod Žirje, který počítaje s očekávaným stočením větru vede přímo až do cíle. Kapitán nevěří, ale nakonec uvěří. Mimochodem celá etapa byla asi na 7 obratů, což je zaznamenáníhodné. Cíl, vítězství, koupačka a porada jak procesně napadnout pomocné kritérium – vžyť dohoda byla, že rozhoduje etapa „další“, tedy druhá (!), ale v zápisu se nepochopitelně objevilo „delší“... Nakonec jsme to uzavřeli po Frymbursku – TAK JSME ČTVTÍ NO A CÓ, NO A CÓ, NO A CÓÓO...

17. 10. 2019, 20:26 | posádka Martina Zvěřiny
Ríša podruhé

Sekaná s bramborovou kaší, ach...

img
17. 10. 2019, 20:05 | posádka Martina Zvěřiny
Insbruck a Ríša - leadři svých posádek

Kdo rozhodnul o našem druhoetapovém úspěchu ?

Je to jasné, je to nositel tří Richelinských hvězdiček Ríša. Včerejší večeře po startu druhé etapy - sekaná s bramborovou kaší - pohádka ! Sváťova dominance je rázem ohrožena... No a dnes v poledne - před nájezdem do Murterského moře - ... topinky s tatarákem ! Posádka začala vidět krvavě a podle toho chytla drajv pro závěrečnou fázi závodu. No a kdo dovedl za kormidlem svou loď do cíle vítězné etapy ? Zase Ríša.

img
17. 10. 2019, 20:01 | posádka Martina Zvěřiny
Tři důchodci na sedmičce

se hlási před koncem regaty kolem Palagruži. Jeden už tu byl ani nevi kolikrát a druzí dva poprvé. Jeden prská, že skalnatý bobek s majákem není v noci vidět, druhý je spokojený,  že bude mít co vyprávet vnoučatům. Dosud si prý myslel, že tento kus skaliska ja jak paní Columbová, všichni o ní kecaj a nikdu ji neviděl. Takže v podstatě mise splněna neb svítil měsíček a vidět bylo. Zadání kapitána bylo jasné, nebýt poslední ani první, což jsme splněnili a to se zvláštním bonusem být v umístění před posádkou značka JIM z Teplic. Dnes  a vůbec celá akce parádní jachtení až na blbé flauty, které každý z nás nesl těžce i když ne tak moc neb nám kupodivu zbylo jestě pár lahví červeného u počtu asi 30 kusů. Palagruže zdar a příště zas. Howg

17. 10. 2019, 17:28 | AKITA-YACHT
Jak to bude - druhá etapa

O tom se u nás aktuálně nesmí mluvit...

Ale Nemesis je tu s námi...

17. 10. 2019, 03:28 | posádka Martina Zvěřiny
Jak to bylo - první etapa

Start – pohoda na genáč, valíme mezi Vis a Biševo. Nějak nám to moc nejde, ostatním to jede líp. Z nouze volíme pravé křídlo a jedeme na speed. Je to směr Jabuka , ale nevadí, jedeme rychle. V našem směru dokonce nejrychleji. Škoda jen, že správný směr je jiný. Ale po pár halzách se dostáváme do společnosti u Visu a Biševa. Výborný Gertli a ozajstní už tam stojí ve flautě, za nimi v druhé řadě Standa Štrobl, naše nová Nemesis (což ani jeden z nás zatím neví) a přijížíme my. No a mrcasíme se. Všichni ... V průběhu mrcasení to vypadá, kdo koho sjel na malý  kousek, ale on se pak zase spravedlivě zvětšil až se dotyčná loď propletla touto oblastí malého větru. Odjížíme třetí až čtvrtí, víceméně společně se Standou Štroblem. Toho ve stoupačce proti jugu na Vis nejdřív odpářeme, následně uděláme nácvik refování na horší časy, takže nás opět přejdede a pak, po dokončení nácviku, ho zase odpářeme. Palagruža metodou tří obratů (což tentokrát nebyl dobrý nápad), refování asi až na 1/3 plachet jen s malou ztrátou rychlosti a ejhle – Standa Štrobl, který nevolil uctivý třímílový oblouk kolem Palagružy, ale strouhl to prostě okolo, je opět před námi. A tak to bylo až do cíle – bočák na jugo nic moc nezměnil... Takže brambora jako loni.

17. 10. 2019, 03:27 | posádka Martina Zvěřiny
pro zacatek pavel ploc pri treninku

jdu zapnout pocitac a neco vam napsat... sv ins nahradnik

img
17. 10. 2019, 02:51 | posádka Martina Zvěřiny
dhmz wind_finder windguru yr

Zasílání novinek

Aktuality

Nejnovější fotky v galeriích

Kontakt

AKITA - YACHT s.r.o.
Ruská č.p. 107/34
417 03 Dubí 3
Czech Republic

email: regata@akitayacht.cz

IČO: 27274942
DIČ: CZ27274942

Společnost AKITA - YACHT s.r.o. je zapsána v obchodním rejstříku vedeného Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl C, vložka 21896.

Flag Counter

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Pokračováním procházení našich stránek souhlasíte s Pravidly pro souhlas s používáním souborů cookie a používáním technologie cookies. Zjistěte více